Принципи и тенденциозност

Години наред говорим за медийни манипулации – в частност визирам пропагандите и спекулациите относно исляма, начина на обличане на мюсюлманките, тероризма, ислямизма, фундаментализма, неактуалната религия в днешно време, сблъсъка на изтока и запада...  Редица държави започнаха да налагат забрани – я за минарета, я за бурки, никаб, чадри и всичките им наименования. Някъде се стигна до забраняването на забрадки в училища, университети и други обществени места. Ту се разрешават, ту се забраняват – силно зависи и от общественото дискутиране и реакцията на потърпевшите.

Кои са причините, налагащи тези закони, които много хора изтълкуваха като поредното посегателство на демокрацията и всчиките човешки свободи.

Тезата на някои за тероризма, пречката за идентификация може да бъде състоятелна, ако наистина вярваме, че терористите са арабите и конкретно мюсюлманите, както и  забрадените мюсюлманки, които за много хора са опасани с оръжия и бомби под дрехите си. Точно тези опасения предизвикаха войни, жертвите на които възлизат на стотици хиляди.

Не можем да отречем, че в медиите ислямът е негативната, отрицателната тема, която се засяга ежедневно, показвайки или според мен – фабрикувайки различни негативни нюанси на псевдоистината, която да бъде смилаема за хората, които са привикнали всеки ден да се съгласяват с такива псевдоистини, считайки ги за истинни и неманипулирани. Точно тези читатели, слушатели, зрители обаче, рядко си задават въпроси от рода на къде, как, защо, кой.

Но проблемът за всички тях, който фактически се явява и тема на разговора са точно онези мюсюлмани, точно онзи ислям, които тероризират със своите атентати. И интересното в случая е, че дори немалка част от мюсюлманите са склонни да се съгласят с именно тези псевдоистини, които медиите разпространяват ежедневно. Ако за някои мюсюлманите не са терористи, то за други може и да има такива. Ако за някои дрехите, закриващи лицето са нормални, то за други са пречка за идентифициране и не са религиозна постановка, а чисто арабска традиция.

Обществената дискусия се заформи около тезата дали всичките тези забрани са демократични, като от едната страна стоят  обвинителите на използвателите им като  терористи, а другата страна са онези, които търсят правата си, търсят разбиране, рърсят толерантност и солидарност към различното и към различните.

Несъмнено аргументите и на двете страни са сериозни, но сериозни дотолкова, доколкото поднесената ни информация е качествена и на базата на нея можем да оформим мнението и позицията си. Сиреч – ако играчката на Иванчо е истински пистолет, с който е застрелял свой съученик, значи ли това, че навсякъде трябва да се забранят пистолетите като детски играчки и всички останали деца да се простят със своите водни, светещи и какви ли не още пистолети. Но в крайна сметка дали Иванчо е застрелял съученика си, дали е объркал пистолета си за играчка или пък някой по-голям батко му е прошепнал какво да направи, или просто Иванчо е пакосткикът, от който винаги всички са страдали.... има хиляди въпросителни, на много от които дори и Иванчо не може да отговори, та какво остава за нас, които знаем само, че не можем да си играем с пистолети, защото някой си Иванчо  е застрелял свой съученик.

Не знам на базата на какви доказателства целия свят реши, че мюсюлманите са терористи и терористите са мюсюлмани, и че всички техни права могат да не бъдат зачитани, само защото някой си пещерняк Осама и още няколко като него били враг номер едно на човечеството, демокрацията и цивилизацията...

Като заговирихме за цивилизация се сещам за тенденцията на сблъсък между истока и запада. Също много интересна тема за дискусия – дали ислямът е негативен фактор за цивилизацията или цивилизацията е негативен фактор за хората, морала, ценностите.

Ако за някои модните тенденции са нормална необходимост в ежедневието, то за други те са продукт на антирелигиозна безвкусица, която подронва и видоизменя моралните устои и човешките ценности. Доста хора твърдят, че порноиндустрията, разголените облекла като модна тенденция, както и разкрепостеността и хомосексуалността са продукт на демократичността и цивилизацията, та дори някои и на изкуството, но интересното е, че именно тези се оплакват от деморализация и подмяна на ценности. Още повече, посягайки с различни закони върху ислямското облекло, което произтича от висшия морал, ценности и мироглед, посочени ни от религиите. Ето как някои не могат да разберат, че както носенето на модерно бельо може да бъде полова интимност, то и забрадката и бурката са интимност, религиозна интимност и ако носенето на шалове на известните модни дизайнери е нещо нормално, то защо носенето на бурки не е!

Дали ислямът тероризира и заплашва устоите на демокрацията, визирайки фабрукувания тероризъм или пък западната цивилизация налага терор, ограничавайки и потъпквайки редица човешки свободи, налагайки изключително недемократични закони, особено за мюсюлманите!?

Хайри Лошев,  Рудозем днес
Етикети:

снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg
Принципи и тенденциозност
09.01.2011 | 13:20
1239
снимка: teacher.bg

Години наред говорим за медийни манипулации – в частност визирам пропагандите и спекулациите относно исляма, начина на обличане на мюсюлманките, тероризма, ислямизма, фундаментализма, неактуалната религия в днешно време, сблъсъка на изтока и запада...  Редица държави започнаха да налагат забрани – я за минарета, я за бурки, никаб, чадри и всичките им наименования. Някъде се стигна до забраняването на забрадки в училища, университети и други обществени места. Ту се разрешават, ту се забраняват – силно зависи и от общественото дискутиране и реакцията на потърпевшите.

Кои са причините, налагащи тези закони, които много хора изтълкуваха като поредното посегателство на демокрацията и всчиките човешки свободи.

Тезата на някои за тероризма, пречката за идентификация може да бъде състоятелна, ако наистина вярваме, че терористите са арабите и конкретно мюсюлманите, както и  забрадените мюсюлманки, които за много хора са опасани с оръжия и бомби под дрехите си. Точно тези опасения предизвикаха войни, жертвите на които възлизат на стотици хиляди.

Не можем да отречем, че в медиите ислямът е негативната, отрицателната тема, която се засяга ежедневно, показвайки или според мен – фабрикувайки различни негативни нюанси на псевдоистината, която да бъде смилаема за хората, които са привикнали всеки ден да се съгласяват с такива псевдоистини, считайки ги за истинни и неманипулирани. Точно тези читатели, слушатели, зрители обаче, рядко си задават въпроси от рода на къде, как, защо, кой.

Но проблемът за всички тях, който фактически се явява и тема на разговора са точно онези мюсюлмани, точно онзи ислям, които тероризират със своите атентати. И интересното в случая е, че дори немалка част от мюсюлманите са склонни да се съгласят с именно тези псевдоистини, които медиите разпространяват ежедневно. Ако за някои мюсюлманите не са терористи, то за други може и да има такива. Ако за някои дрехите, закриващи лицето са нормални, то за други са пречка за идентифициране и не са религиозна постановка, а чисто арабска традиция.

Обществената дискусия се заформи около тезата дали всичките тези забрани са демократични, като от едната страна стоят  обвинителите на използвателите им като  терористи, а другата страна са онези, които търсят правата си, търсят разбиране, рърсят толерантност и солидарност към различното и към различните.

Несъмнено аргументите и на двете страни са сериозни, но сериозни дотолкова, доколкото поднесената ни информация е качествена и на базата на нея можем да оформим мнението и позицията си. Сиреч – ако играчката на Иванчо е истински пистолет, с който е застрелял свой съученик, значи ли това, че навсякъде трябва да се забранят пистолетите като детски играчки и всички останали деца да се простят със своите водни, светещи и какви ли не още пистолети. Но в крайна сметка дали Иванчо е застрелял съученика си, дали е объркал пистолета си за играчка или пък някой по-голям батко му е прошепнал какво да направи, или просто Иванчо е пакосткикът, от който винаги всички са страдали.... има хиляди въпросителни, на много от които дори и Иванчо не може да отговори, та какво остава за нас, които знаем само, че не можем да си играем с пистолети, защото някой си Иванчо  е застрелял свой съученик.

Не знам на базата на какви доказателства целия свят реши, че мюсюлманите са терористи и терористите са мюсюлмани, и че всички техни права могат да не бъдат зачитани, само защото някой си пещерняк Осама и още няколко като него били враг номер едно на човечеството, демокрацията и цивилизацията...

Като заговирихме за цивилизация се сещам за тенденцията на сблъсък между истока и запада. Също много интересна тема за дискусия – дали ислямът е негативен фактор за цивилизацията или цивилизацията е негативен фактор за хората, морала, ценностите.

Ако за някои модните тенденции са нормална необходимост в ежедневието, то за други те са продукт на антирелигиозна безвкусица, която подронва и видоизменя моралните устои и човешките ценности. Доста хора твърдят, че порноиндустрията, разголените облекла като модна тенденция, както и разкрепостеността и хомосексуалността са продукт на демократичността и цивилизацията, та дори някои и на изкуството, но интересното е, че именно тези се оплакват от деморализация и подмяна на ценности. Още повече, посягайки с различни закони върху ислямското облекло, което произтича от висшия морал, ценности и мироглед, посочени ни от религиите. Ето как някои не могат да разберат, че както носенето на модерно бельо може да бъде полова интимност, то и забрадката и бурката са интимност, религиозна интимност и ако носенето на шалове на известните модни дизайнери е нещо нормално, то защо носенето на бурки не е!

Дали ислямът тероризира и заплашва устоите на демокрацията, визирайки фабрукувания тероризъм или пък западната цивилизация налага терор, ограничавайки и потъпквайки редица човешки свободи, налагайки изключително недемократични закони, особено за мюсюлманите!?

Хайри Лошев,  Рудозем днес





Последни новини
Благодарствено писмо до Ангел Драганов Каравланов
Патрони за сметана
Абитуриент от Чепинци изработва макети на легендарни машини
Поздравителен адрес по случай настъпването на празника Курбан Байрям от Мустафа Брахимбашев - кмет на с. Чепинци
Рудоземската гимназия се похвали с много добри резултати от олимпиади, състезания, конкурси и занимания по интереси за учебната 2021-2022 г.
Много добро представяне на възпитаниците на рудоземската гимназия за учебната 2021-2022г.
СУ "Христо Ботев" раздаде дипломите на випуск 2022 и удостоверенията на четвърти клас
Вече над 7 месеца "АРТСТРОЙ" ООД просрочва изпълнението на улица в Чепинци
Пореден успех записаха младите надежди на хокея от село Чепинци
Абитуриенти в народни носии огряха центъра на село Чепинци