Шукри Халилов: Общината ни е получила над 1.5 млн лева само за улици, а изпълнението е като за 150 хил.

През последните дни се срещнах с много хора, възмутени от начина, по който се извършват предизборните ремонти на улици в общината. Повечето от тях задават въпроса – защо се асфалтира по-този начин – без добра основа, с малко асфалт,  без отводняване и подпорни стени на критичните места. Оставяме на страна хаотичността на ремонтите, по няколко метра от улица и вече се смята, че улицата е асфалтирана. По този начин средствата биха стигнали да се асфалтират не 21 а 101 улици.

Но защо се случва това по този начин – дали заради тежкото финансово състояние на общината, дали заради наближаващите избори или такива проекти е изготвило общинското ръководство?

В тази връзка искам да ви запозная със средствата, които са дошли в община Рудозем от правителството за периода 2014 – 2018 г. чрез Постановления на Министерски съвет, за благоустрояване, инфраструктура и финансова подкрепа на общината. (Прилагам справка за Допълнително предоставени средства по ПМС и обекти от 01.01.2014 г. до 31.12.2018 г.)

От справката е видно, че правителството е подпомогнало община Рудозем и нейното население с почти 7 милиона лева ( по-точно 6 980 290 лв.), като само за периода от 2016 до 2018 г. за реконструкция и рехабилитация на улици са отпуснати 1 515 000 лв. Това е огромна сума за община с нашите размери, още повече, че през последните години капиталовата субсидия, която общината получава е и значително увеличена. А това не са единствените възможности за благоустрояване на общината – има и еврофондове.

Случвало ли ви се е, минавайки по улиците на града и селата в община Рудозем, и знаейки колко средства са инвестирани в улици, да се питате какво толкова се е променило, и не се ли залагат сега, с тези ремонти, едни нови бъдещи проблеми само след няколко месеца. Случвало ли ви се е, да бъдете в някоя от съседните ни общини и да имате чувството, че сме изостанали, че при нас може би не стават както трябва нещата?

Отговаряйки си на тези въпроси, виждаме колко належаща е нуждата от цялостна визия за развитие на общината, колко е важно проектите, които общината изготвя и реализира да бъдат качествени, издържани, съобразени с нуждите и изискванията на хората. Вече е очевадна нуждата от засилен контрол от страна на администрацията върху изпълнението на обектите, защото това, което се случва е един административен произвол от страна на общинското ръководство.

И причината за това да изоставаме от съседните ни общини не е липсата на пари. Както виждаме огромни средства са давани  за детски градини, и за улици, за площади. Затова се питам, защо все още сме в това състояние, защо не можем да привличаме инвеститори, защо не се развиваме?

А отговора го дава самата общинска управа – чрез смехотворните ремонти, документирани от самите тях. Чрез присъствието на делегации от управляващите на „ремонтираните“ улици. Присъствие, което вместо да контролира и налага глоби за некачествено изпълнение, то легитимира това безхаберие.

Положителното в случая обаче е, че хората вече разбират какво се случва и са станали достатъчно обективни и  критични, за да изискват от управляващите да вършат това, за което са избрани. А на управляващите трябва да е ясно, че това не е някаква милост от тяхна страна към избирателите, а тяхно задължение, и щом не изпълняват качествено задълженията си, то нямат повече място там. Още повече, че средствата дадени им за това не са за тях, а за хората.

Шукри Халилов – общински съветник и председател на групата съветници на ПП „ГЕРБ“ – Рудозем

© Рудозем днес

снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg
Шукри Халилов: Общината ни е получила над 1.5 млн лева само за улици, а изпълнението е като за 150 хил.
08.09.2019 | 11:35
15114
снимка: teacher.bg

През последните дни се срещнах с много хора, възмутени от начина, по който се извършват предизборните ремонти на улици в общината. Повечето от тях задават въпроса – защо се асфалтира по-този начин – без добра основа, с малко асфалт,  без отводняване и подпорни стени на критичните места. Оставяме на страна хаотичността на ремонтите, по няколко метра от улица и вече се смята, че улицата е асфалтирана. По този начин средствата биха стигнали да се асфалтират не 21 а 101 улици.

Но защо се случва това по този начин – дали заради тежкото финансово състояние на общината, дали заради наближаващите избори или такива проекти е изготвило общинското ръководство?

В тази връзка искам да ви запозная със средствата, които са дошли в община Рудозем от правителството за периода 2014 – 2018 г. чрез Постановления на Министерски съвет, за благоустрояване, инфраструктура и финансова подкрепа на общината. (Прилагам справка за Допълнително предоставени средства по ПМС и обекти от 01.01.2014 г. до 31.12.2018 г.)

От справката е видно, че правителството е подпомогнало община Рудозем и нейното население с почти 7 милиона лева ( по-точно 6 980 290 лв.), като само за периода от 2016 до 2018 г. за реконструкция и рехабилитация на улици са отпуснати 1 515 000 лв. Това е огромна сума за община с нашите размери, още повече, че през последните години капиталовата субсидия, която общината получава е и значително увеличена. А това не са единствените възможности за благоустрояване на общината – има и еврофондове.

Случвало ли ви се е, минавайки по улиците на града и селата в община Рудозем, и знаейки колко средства са инвестирани в улици, да се питате какво толкова се е променило, и не се ли залагат сега, с тези ремонти, едни нови бъдещи проблеми само след няколко месеца. Случвало ли ви се е, да бъдете в някоя от съседните ни общини и да имате чувството, че сме изостанали, че при нас може би не стават както трябва нещата?

Отговаряйки си на тези въпроси, виждаме колко належаща е нуждата от цялостна визия за развитие на общината, колко е важно проектите, които общината изготвя и реализира да бъдат качествени, издържани, съобразени с нуждите и изискванията на хората. Вече е очевадна нуждата от засилен контрол от страна на администрацията върху изпълнението на обектите, защото това, което се случва е един административен произвол от страна на общинското ръководство.

И причината за това да изоставаме от съседните ни общини не е липсата на пари. Както виждаме огромни средства са давани  за детски градини, и за улици, за площади. Затова се питам, защо все още сме в това състояние, защо не можем да привличаме инвеститори, защо не се развиваме?

А отговора го дава самата общинска управа – чрез смехотворните ремонти, документирани от самите тях. Чрез присъствието на делегации от управляващите на „ремонтираните“ улици. Присъствие, което вместо да контролира и налага глоби за некачествено изпълнение, то легитимира това безхаберие.

Положителното в случая обаче е, че хората вече разбират какво се случва и са станали достатъчно обективни и  критични, за да изискват от управляващите да вършат това, за което са избрани. А на управляващите трябва да е ясно, че това не е някаква милост от тяхна страна към избирателите, а тяхно задължение, и щом не изпълняват качествено задълженията си, то нямат повече място там. Още повече, че средствата дадени им за това не са за тях, а за хората.

Шукри Халилов – общински съветник и председател на групата съветници на ПП „ГЕРБ“ – Рудозем

©Рудозем днес





Последни новини
Моторни масла: Любопитни факти
Оригинални турски килими - тенденции в дизайна
Най-мощните къртачи за ремонт
Мокасини на платформа - Класика с модерен привкус
Хокейният клуб в Чепинци - една приказка с тъжен край
Чепинските хокеисти участваха в турнира в село Баните
Как да изберете детски маратонки за момче за ежедневно носене?
БЕЗценна книга за историята на Чепинци излезе след 20-годишни проучвания
Със злато в три спорта завършва областният етап от Ученическите игри за СУ-Чепинци
Предимствата на купуването на суха храна за котки в големи опаковки