Зад фасадата на социализЪма

Днес сме свидетели на неистов хленч по едни времена, в които хората не се нуждаеха от нищо. Казват всичко било имало и работа и спокойствие, и по два пъти на година били ходили на почивка. Да, тогава вместо хората да мислят, си имаше други органи на държавата, които мислеха вместо хората, а от хората се искаше да са само равни и никой да не стърчи над останалите, а и трябваше да бъдат с вдигнати чела и да гледат само напред. Нито назад, нито в страни, нито нагоре, за да не видят как партията обсебва всичко, дори разсъдъка на хората.

Само ще споменем за избитите хиляди хора, при това елита на нацията през септември 1944г. После хилядите избити и затворени по занданите без вина хора, които се противопоставят на колективизацията, което си беше просто кражба на имуществото, извършено от комунистите, за които всичко чуждо беше общо, а всичко общо на партията, тоест тяхно.

Ще споменем за масовото изселване на "ненадеждни" семейства от пограничните райони към вътрешността на България.

Също и стотиците избити без съд и присъда по границата с Гърция, освен онези, които са се опитвали да избягат зад граница от които и много чужденци, там са закарвани неудобни и в обвинение в държавна измяна са разстрелвани като кучета.

След 1970 година стартира така нареченият "възродителен процес" сред българите с мюсюлманско вероизповедание. С цел смяна на имената през 1972 година, хората са притискани по работните им места, гонени от работа, привиквани в милицията, много от хората са били бити и пребивани, за което страдание никога не може да има утеха. За 1-2 години имената са сменени на 100% и привидно нещата са в застой, разбира се при постоянно наблюдение, така нареченото помашко население е следено за коленето на курбани, за всякакви религиозни обряди. Създаваха се комисии от учители, общински служители и други длъжности на държавна служба, които обикаляха къщите по време на Курбан Байряма, за да следят хората.

Тук ще отбележа че, не всички хора от комисиите се стараеха, сред тях имаше много хора които просто съчувстваха на населението. Хората дръзнали да посетят джамия или друго религиозно мероприятие са привиквани, съветвани и сплашвани.

През 1977 г. комунистите от смолянски окръг решават да предприемат по-силови мерки спрямо хората, които все още тайно се стараят да спазват някои религиозни обряди, като обрязването на момчетата. Чрез медицински прегледи те скрито провеждат наблюдение на мащабите, в които се извършват тези обряди и констатират сериозна масовост. След няколко години следене и пресмятане партийците комунисти решават да предприемат активни действия. През 1980 г. комунистите скалъпват едно дело, в което съвсем целенасочено се вкарват голям брой хора предимно от Рудозем в следствието и започва разследване за извършените религиозни обряди. Скалъпено е дело, при което се предявява обвинение към доктора извършил обрязването и още 15 души, чиито деца са обрязани. Процесът се извършва в Дома на културата в град Рудозем и е открит за обществеността, та нали целта е да се сплаши населението. Прави впечатление, че в обвинението се акцентира много и над даваните на доктора, дарове и пари за извършената работа - тоест за обрязването. В самата пледоария на обвинението се набляга на незаконната за комунистите религиозна дейност и фанатизъм, чрез което се рушали устоите на социализЪма. Обвинението предявява претенции за търсенето на превантивност в самото определяне на присъдите, тоест да се сплаши населението, за да спре религиозната дейност. Набляга се на твърдения за класово-партийното възпитание на „помохамеданчените българи“ в района на централните Родопи и в часност в смолянски окръг.

Интересното е, че хората са осъдени за дадени 10 лв., за 15 лв., за кичено халище, за 2 кг. телешко месо на стойност 5.60 лв. и 10 кг. дренки, за половин литър ракия за 4,80 лв. и други подобни. Именно тази малка подробност днес пречи на тези хора да бъдат реабилитирани, защото излиза, че са осъдени за подкуп.

Така комунистическата партия третираше различните и наказваше хората заради религиозните си убеждения. Докторът е осъден да лежи 4 години, а на останалите са дадени от 1 година до 3 месеца ефективно излежаване в зависимост от обстоятелствата . Тези хора са обвинени в нарушаване на класово-партийните норми и религиозен фанатизъм, а в крайна сметка в самия обвинителен акт е отбелязано само даването на подкуп на доктора, като 2 кг. месо за 5.60лв. и 10 кг. дренки или пък 10 лв. или 15лв. и така нататък.

Така социализЪмът правеше всичко под една фасада. Фасадата беше основно имитацията, че всичко се прави заради народа, заради хората, а в същност те го правеха, за да подтискат народа и да го държат на дистанция от властта и личните права.

© Рудозем плюс
снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg
Зад фасадата на социализЪма
07.12.2016 | 14:36
3298
снимка: teacher.bg

Днес сме свидетели на неистов хленч по едни времена, в които хората не се нуждаеха от нищо. Казват всичко било имало и работа и спокойствие, и по два пъти на година били ходили на почивка. Да, тогава вместо хората да мислят, си имаше други органи на държавата, които мислеха вместо хората, а от хората се искаше да са само равни и никой да не стърчи над останалите, а и трябваше да бъдат с вдигнати чела и да гледат само напред. Нито назад, нито в страни, нито нагоре, за да не видят как партията обсебва всичко, дори разсъдъка на хората.

Само ще споменем за избитите хиляди хора, при това елита на нацията през септември 1944г. После хилядите избити и затворени по занданите без вина хора, които се противопоставят на колективизацията, което си беше просто кражба на имуществото, извършено от комунистите, за които всичко чуждо беше общо, а всичко общо на партията, тоест тяхно.

Ще споменем за масовото изселване на "ненадеждни" семейства от пограничните райони към вътрешността на България.

Също и стотиците избити без съд и присъда по границата с Гърция, освен онези, които са се опитвали да избягат зад граница от които и много чужденци, там са закарвани неудобни и в обвинение в държавна измяна са разстрелвани като кучета.

След 1970 година стартира така нареченият "възродителен процес" сред българите с мюсюлманско вероизповедание. С цел смяна на имената през 1972 година, хората са притискани по работните им места, гонени от работа, привиквани в милицията, много от хората са били бити и пребивани, за което страдание никога не може да има утеха. За 1-2 години имената са сменени на 100% и привидно нещата са в застой, разбира се при постоянно наблюдение, така нареченото помашко население е следено за коленето на курбани, за всякакви религиозни обряди. Създаваха се комисии от учители, общински служители и други длъжности на държавна служба, които обикаляха къщите по време на Курбан Байряма, за да следят хората.

Тук ще отбележа че, не всички хора от комисиите се стараеха, сред тях имаше много хора които просто съчувстваха на населението. Хората дръзнали да посетят джамия или друго религиозно мероприятие са привиквани, съветвани и сплашвани.

През 1977 г. комунистите от смолянски окръг решават да предприемат по-силови мерки спрямо хората, които все още тайно се стараят да спазват някои религиозни обряди, като обрязването на момчетата. Чрез медицински прегледи те скрито провеждат наблюдение на мащабите, в които се извършват тези обряди и констатират сериозна масовост. След няколко години следене и пресмятане партийците комунисти решават да предприемат активни действия. През 1980 г. комунистите скалъпват едно дело, в което съвсем целенасочено се вкарват голям брой хора предимно от Рудозем в следствието и започва разследване за извършените религиозни обряди. Скалъпено е дело, при което се предявява обвинение към доктора извършил обрязването и още 15 души, чиито деца са обрязани. Процесът се извършва в Дома на културата в град Рудозем и е открит за обществеността, та нали целта е да се сплаши населението. Прави впечатление, че в обвинението се акцентира много и над даваните на доктора, дарове и пари за извършената работа - тоест за обрязването. В самата пледоария на обвинението се набляга на незаконната за комунистите религиозна дейност и фанатизъм, чрез което се рушали устоите на социализЪма. Обвинението предявява претенции за търсенето на превантивност в самото определяне на присъдите, тоест да се сплаши населението, за да спре религиозната дейност. Набляга се на твърдения за класово-партийното възпитание на „помохамеданчените българи“ в района на централните Родопи и в часност в смолянски окръг.

Интересното е, че хората са осъдени за дадени 10 лв., за 15 лв., за кичено халище, за 2 кг. телешко месо на стойност 5.60 лв. и 10 кг. дренки, за половин литър ракия за 4,80 лв. и други подобни. Именно тази малка подробност днес пречи на тези хора да бъдат реабилитирани, защото излиза, че са осъдени за подкуп.

Така комунистическата партия третираше различните и наказваше хората заради религиозните си убеждения. Докторът е осъден да лежи 4 години, а на останалите са дадени от 1 година до 3 месеца ефективно излежаване в зависимост от обстоятелствата . Тези хора са обвинени в нарушаване на класово-партийните норми и религиозен фанатизъм, а в крайна сметка в самия обвинителен акт е отбелязано само даването на подкуп на доктора, като 2 кг. месо за 5.60лв. и 10 кг. дренки или пък 10 лв. или 15лв. и така нататък.

Така социализЪмът правеше всичко под една фасада. Фасадата беше основно имитацията, че всичко се прави заради народа, заради хората, а в същност те го правеха, за да подтискат народа и да го държат на дистанция от властта и личните права.

©Рудозем плюс




Последни новини
Нов благотворителен базар организират в Чепинци
Областният управител върна решението за кметските заплати в Мадан
Под мотото „Планината-моят дом“, РИОСВ и ДГС – Смолян отбелязаха Международния ден на планината
БМЧК с благородна инициатива в Рудозем
Родителите в детската градина в Чепинци събират подписка срещу затварянето на кухнята
91-годишната Сафие от Оглед – „Ядене не се отбира“!
Наистина ли кметът на Мадан иска да работи за хората?
Кметът на Мадан Фахри Молайсенов: Голямата заплата на кмета означава липса на корупция
„Горубсо Мадан – АД” с благороден жест
Справя ли се Община Рудозем със снегопочистването?