76 млн. лева ще струват пътищата и ГКПП между Рудозем и Ксанти

38,8 млн. евро, или около 76 млн. лева ще струва прокарването на пътищата от двете страни на българо-гръцката граница и изграждането на контролно-пропускателен пункт между Смолян и Ксанти. Това става ясно от прессъобщение на гръцкото държавно дружество „Егнатия Одос“ АД, в чиято централа наскоро се е състояла встъпителна среща на партньорите по проекта: „Подобряване на трансграничната достъпност (CrossBo). Проектът се изпълнява в рамките на програмата INTERREG V-A ГЪРЦИЯ-БЪЛГАРИЯ 2014-2020, съобщава Plamak.bg.

Както става ясно от съобщението 85% от общата стойност на бюджета, или почти 33 млн. евро от сумата е осигурена от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), а останалите 15% , или близо 6 млн. евро ще са от национални ресурси на Гърция и България.

От гръцка страна водещ партньор е „Егнатия Одос“, отговаряща за координацията на целия проект, а от българска страна партньори са Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Областна администрация – Смолян.

Проектът има стратегически характер и е насочен към подобряване на достъпността в граничната зона с Гърция –България с отварянето на пътната връзка Ксанти – Смолян, която е част от Трансевропейската транспортна мрежа заедно с бъдещия граничен пункт между Димарио и Рудозем.

„Задача на „Егнатия Одос“ е да изпълни проекта „Изграждане на нов пътен участък Димарио по вертикалната ос Ксанти – Ехинос до гръцко-българската граница. Бюджетът за него възлиза на 21,2 милиона евро“, се сочи още в съобщението.

Тоест, остатъкът от общата сума на стойност 17,6 млн. евро се пада за проектите от българска страна.

АПИ участва с два проекта. Единият е за подобряване на пътните участъци II-86 Средногорци – Рудозем, изграждане на околовръстен път на Рудозем и път II-59 Момчилград – Ивайловград. Бюджетът за трите участъка е 16 млн. евро.

Областна администрация Смолян участва с изграждането на новия граничен пункт между Димарио и Рудозем с бюджет 1,6 милиона евро.

За покриване на финансирането на проекта от гръцката страна, освен програмата INTERREG, се ползват още две програми – Оперативна програма „Транспорт, инфраструктури, околна среда и градското развитие“ и Оперативна програма на Периферия Източна Македония и Тракия, съответно с бюджет от 14, 6 млн. евро и 5.4 млн. евро.

Освен партньорите по проекта в срещата са взели участие представители на Управляващия орган и Съвместния секретариат на Програмата ГЪРЦИЯ-БЪЛГАРИЯ 2014-2020.


снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg снимка: teacher.bg
76 млн. лева ще струват пътищата и ГКПП между Рудозем и Ксанти
02.05.2017 | 19:06
5808
снимка: teacher.bg

38,8 млн. евро, или около 76 млн. лева ще струва прокарването на пътищата от двете страни на българо-гръцката граница и изграждането на контролно-пропускателен пункт между Смолян и Ксанти. Това става ясно от прессъобщение на гръцкото държавно дружество „Егнатия Одос“ АД, в чиято централа наскоро се е състояла встъпителна среща на партньорите по проекта: „Подобряване на трансграничната достъпност (CrossBo). Проектът се изпълнява в рамките на програмата INTERREG V-A ГЪРЦИЯ-БЪЛГАРИЯ 2014-2020, съобщава Plamak.bg.

Както става ясно от съобщението 85% от общата стойност на бюджета, или почти 33 млн. евро от сумата е осигурена от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), а останалите 15% , или близо 6 млн. евро ще са от национални ресурси на Гърция и България.

От гръцка страна водещ партньор е „Егнатия Одос“, отговаряща за координацията на целия проект, а от българска страна партньори са Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и Областна администрация – Смолян.

Проектът има стратегически характер и е насочен към подобряване на достъпността в граничната зона с Гърция –България с отварянето на пътната връзка Ксанти – Смолян, която е част от Трансевропейската транспортна мрежа заедно с бъдещия граничен пункт между Димарио и Рудозем.

„Задача на „Егнатия Одос“ е да изпълни проекта „Изграждане на нов пътен участък Димарио по вертикалната ос Ксанти – Ехинос до гръцко-българската граница. Бюджетът за него възлиза на 21,2 милиона евро“, се сочи още в съобщението.

Тоест, остатъкът от общата сума на стойност 17,6 млн. евро се пада за проектите от българска страна.

АПИ участва с два проекта. Единият е за подобряване на пътните участъци II-86 Средногорци – Рудозем, изграждане на околовръстен път на Рудозем и път II-59 Момчилград – Ивайловград. Бюджетът за трите участъка е 16 млн. евро.

Областна администрация Смолян участва с изграждането на новия граничен пункт между Димарио и Рудозем с бюджет 1,6 милиона евро.

За покриване на финансирането на проекта от гръцката страна, освен програмата INTERREG, се ползват още две програми – Оперативна програма „Транспорт, инфраструктури, околна среда и градското развитие“ и Оперативна програма на Периферия Източна Македония и Тракия, съответно с бюджет от 14, 6 млн. евро и 5.4 млн. евро.

Освен партньорите по проекта в срещата са взели участие представители на Управляващия орган и Съвместния секретариат на Програмата ГЪРЦИЯ-БЪЛГАРИЯ 2014-2020.

©plamak.bg





Последни новини
Моторни масла: Любопитни факти
Оригинални турски килими - тенденции в дизайна
Най-мощните къртачи за ремонт
Мокасини на платформа - Класика с модерен привкус
Хокейният клуб в Чепинци - една приказка с тъжен край
Чепинските хокеисти участваха в турнира в село Баните
Как да изберете детски маратонки за момче за ежедневно носене?
БЕЗценна книга за историята на Чепинци излезе след 20-годишни проучвания
Със злато в три спорта завършва областният етап от Ученическите игри за СУ-Чепинци
Предимствата на купуването на суха храна за котки в големи опаковки