Румен Пехливанов: Ще запозная Общинския съвет с финансовото състояние на общината, за да е ясно на всички от къде се тръгва
Публикувана на: 10.12.2011 | 12:34
1429 прочитания
"Първото нещо, което ще направя е да запозная Общинския съвет с резултатите от проверката и финансовото състояние на общината в момента, в който аз съм я поел като кмет, за да е ясно на всички от къде се тръгва."
Г-н Пехливанов, как стои въпросът със зимното поддържане на община Рудозем? Има ли стари дългове към пътноподдържащите фирми, останали от предишните години и как ще се осъществява поддържането на пътищата в общината през предстоящия зимен сезон?
Задължения, останали от предходни години за снегопочистване и опесъчаване нямаме. Към настоящия момент имаме проведена процедура има протокол на комисията, който е утвърден от мен като кмет, след което в понеделник ще пристъпим към сключване на договор. Не очаквам никакви проблеми със зимното поддържане, създали сме необходимата организация. Фирмата, която ще почиства и опесъчава е предоставила съответно списъци на наличната техника, обезпечени са всички населени места. Ще бъдат ангажирани по-сериозно в тази кампания кметовете и кметските наместници и в общи линии, считам че няма основание за притеснение по отношение готовността ни за зимно поддържане.
Колко километра пътна мрежа ще обслужва фирмата на територията на община Рудозем?
Около 80 км, като съответно е разделена на седем маршрута, включена е и част от републиканската пътна мрежа, която е на територията на града, договорените цени са нормални. Считам, че ще се вместим в средствата, които държавата е отделила за снегопочистване за зимата.
А колко средства са отпуснати на община Рудозем?
Отпуснати са 120 000 лв. за снегопочистване и опесъчаване и мисля, че ще са достатъчни, ако няма чести и обилни валежи, но ако ситуацията е сходна с предходната година, мисля че ще се справим.
Разбрахме, че сте предизвикал прокурорска проверка в общината, във връзка с европроекти. Какви са до момента констатираните нарушения?
Към настоящия момент не съм подавал никакви сигнали, поради факта, че в момента тече вътрешна проверка, която окончателно ще бъде завършена в понеделник. Резултатите от тази проверка ще бъдат докладвани в Общински съвет. Ако има, както се очертава, доста надвишения на разходите, съответно ще поискаме проверка на това надвишение от компетентните органи – Сметна палата и Агенцията за държавна финансова инспекция. Вече на база на техните резултати и одитни доклади, ще се прецени какво да се прави в бъдеще. Към настоящия момент обаче констатираме драстично надвишаване, на заложените в рамките на бюджет 2011 суми. Някои разходи са изпълнени на над 700 %, говорим за разплащане. При положени параметри за цялата година, към деветмесечието има изпълнение на 700 % на разплатеното. Отделно от тях има фактурирани, но неразплатени допълнително разходи. Това е само предварителна информация, но в понеделник всичко ще бъде в окончателен вид. Съответно първото нещо, което ще направя е да запозная Общинския съвет с резултатите от проверката и финансовото състояние на общината в момента, в който аз съм я поел като кмет, за да е ясно всички от къде се тръгва. Има и много сериозно надвишение в частта “Услуги с механизация и ремонти”. Има неща, които вече като ги подплатим със съответните документи в понеделник ще ги изпратим на Общинския съвет, за да се произнесе.
През седмицата бяхте в София, за да подписвате договори за реализиране на проекти. Бихте ли ни казали малко повече за тях?
В Министерството на труда и социалната политика сключихме два договора за финансиране. Единият е по проект за социално предприемачество, по който ще бъдат ангажирани 15 човека. При изпълнението му ще бъдат извършени редица озеленителни мероприятия, засаждане на цветя, обучение на хора в традиционни за нашия край занаяти и то предимно хора с увреждания. Идеята е в последствие, това обучение да бъде за тези хора вариант за източник на доходи при приключване на проекта, чиято продължителност е 2 години. Вторият проект, по който сключихме меморандум за партньорство е с Агенцията за социално подпомагане, където съвместно в Рудозем ще бъде изграден и ще започне да функционира Център за приемна грижа. През следващата седмица започваме изпълнение на мерките, които са предвидени в договора. Тази дейност ще се осъществява в тяхно сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане. Ние ще трябва да изберем и партньор неправителствена организация, която има съответните лицензи и разрешителни за работа с приемни семейства. Пред последните две седмици направихме и доста за драстично ускоряване на действията по Програмата за развитие на селските райони – обектите и проектите, които се изпълняват на територията на общината. Направихме значителен по брой стъпки за ускоряване, като срещи с изпълнители, управляващия орган, надзор. Създали сме необходимата организация. През следващата седмица ще внесем в Общински съвет своята визия за разплащане по тези проекти, ще очакваме одобрение от тях за моите идеи. Надявам се максимално бързо да приключим съществуващите проекти, които имат изключително сериозни проблеми. Имахме дилема дали да не се откажем от изпълнение на единия подобект в село Чепинци, но считам, че с направените дотук стъпки, нещата могат да бъдат коригирани, така че проекта да бъде завършен и изпълнен в срок и качествено. Съответно така община Рудозем да може да има възможността да кандидатства при следващото отваряне на Програмата със следващите обекти. Има ограничение, че в една община по една и съща мярка, в един и същи момент може да бъде изпълняван само един проект. Трябва да приключим съществуващия, за да кандидатстваме за следващия. Затова е изключително важно да приключим с действащите проекти.
Фокус
[smartads]