Не гимназията, а системата е виновна!

Някой беше казал, че "когато всички мислят еднакво, значи никой не мисли достатъчно". Наистина мъдра мисъл, особено приложена във времето, в което живеем...
Преди дни публикувахме една статия, с която искахме да съсредоточим вниманието на читателите ни върху системата на образованието ни и в частност върху това, което се случва в училище. Някои приеха нещата доста лично, въпреки, че статията визираше образователната система като цяло, без да конкретизира определени учебни заведения. И тъй като някои хора, умишлено или не, се постараха да съсредоточат дебата върху гимназията в Рудозем, аз искам да се върнем там, откъдето започнахме - а именно образователната система.
Тук става въпрос за това, че системата умишлено е сбъркана, насочена в посока да създава роби, с робска психика, вместо умни и мислещи младежи, свободни в мисленето и действията си. Като започнем още от детската градина, та чак до 12 клас вместо обучението да е насочено в посока намиране и развитие таланта на детето, то ги натоварва с десетки излишни предмети, като голяма част от тях се оказват тотално безполезни и единствено губят времето и енергията на децата ни. "Резултатът е 12 години безсмислена работа по чужда програма, за да се научат децата, че това е животът - безсмислена работа. Научават го - повечето от тях не могат да намерят смисъл в никоя работа цял живот".
И оттам започват проблемите - безработица, нискоквалифицирана работна ръка и висококвалифицирана БЕЗработна ръка, всеки работи това, което не му е работа, и всички го правят без желание и с изключително ниска производителност... за качество няма смисъл въобще да говорим...
Но нека да погледнем нещата от още по-високо: цялата система, а не само тази на образованието - огромни държавни институции с хиляди чиновници и ведомства, които... нищо не правят или поне нищо добро. Напирмер с икономиката ни - вместо бизнесът да бъде стимулиран от държавата, той тотално е задушен от бюрократичната машина. Същото е със земеделието - толкова високи стандарти, че масово отказват фермерите да се занимават с каквото и да е. Здравеопазването... просто без коментар - колкото повече пари се наливат в него, толкова по-лошо става то, или поне това сочи официалната статистика... и т.н. и т.н.
Е, при всичко това, защо си мислите, че системата на образованието ни е добра...
И всички се питаме защо... Ами това е матрицата, в която живеем. Тя е направена така, че още от детската градина, после през училище, та чак до университета да ни подготви да живеем в нея, без да се питаме защо, и без да надигаме глави, без да си даваме сметка за алтернативите. Това е образованието - създава роби, създава роботи, които да не мислят, а да се подчиняват и да изпълняват. Затова нямаме гражданско общество, затова нямаме лидери, затова не виждаме изход. Как да го видим, като цял живот ни обучават да не гледаме!
Докато вие по цял ден се бъхтите на нискозаплатената ви работа, за да свържете двата края и да подсигурите прехраната на семейството си, прибирате се скапани от работа вечер, нямате достатъчно време и енергия да отделите необходимото внимание на вашите деца, то училището прави всичко вместо вас. Подготвя новото поколение роби, които по цял ден ще се бъхтят на нискозаплатената си работа, които също няма да успяват да отделят необходимото време за децата си.... и така до безкрай... Защото това прави матрицата, в която живеем. Тя създава роби!
Мисля да спра до тук. Нямам никакви претенции за изчерпателност или точност, просто искам да ви напомня, че не учителите са виновни, не рудоземската или чепинската или която и да било гимназия. Системата е виновна, на която всички ние робуваме.
Завършвам с това, че светованата история и практика е доказала, моята теза: Алберт Айнщайн, Майкъл Фарадей, Стив Джобс и още стотици... Всички те са мислели по различнен начин, а не така, както в учлище са ги учили... някои от тях дори не са ходили на училище....
"Когато всички мислят еднакво, значи никой не мисли достатъчно!"